Україна, Хмельницька обл., м. Красилів, пл. Незалежності, 2    
Пошук по сайту
АНОНСИ І ОГОЛОШЕННЯ:  Повідомляємо, що пленарне засідання двадцять третьої сесії районної ради сьомого скликання відбудеться 22 грудня 2017 року о 10.00 годині в м. Красилів у сесійній залі адмінбудинку районної ради;  

1

Email:
Пароль:


Електронна приймальня


  Головна » Розвиток місцевого самоврядування
Розвиток місцевого самоврядування
Верховна Рада України направила до Конституційного суду проект змін до Конституції в частині децентралізації
 
      Рішення підтримали 288 народних депутатів.
      Перед цим проект змін представив у Раді та попросив підтримати президент України Петро Порошенко.
      «Головне: вперше в історії України і глава держави, і український уряд, який підтримує проект, добровільно поступаються величезним обсягом повноважень, які поки що належать до президентсько-урядової виконавчої вертикалі. По-друге, ми ділимося не лише владою, ми ділимося відповідальністю. Пряма норма оновленої Конституції вимагатиме, щоб будь-яка «зміна компетенції органу місцевого самоврядування» обов’язково здійснювалася «з одночасними відповідними змінами у розподілі фінансових ресурсів»... Ця вимога ще не схвалена, але вже виконується. Ще на початку року ми з вами внесли зміни до Бюджетного та Податкового кодексів, які в результаті на 40% збільшили доходи місцевих бюджетів”, - сказав Президент.
      По-третє, як нагадав глава держави, повноваження передаються на рівень громад, а не областей.
      “Саме громади, як-то міста, села, селища та їхні об’єднання, є первинною, базовою, головною одиницею у системі адміністративно-територіального устрою України, його опорною конструкцією, його наріжним каменем”, - сказав Порошенко.
      По-четверте, підкреслив президент, змінами до Конституції пропонується ліквідувати інститут голів державних адміністрацій, які нині призначаються з Києва.
      “Оперативне управління областями і районами повністю переходить до обласних та районних виконавчих комітетів. Вони формуватимуться радами відповідного рівня, що їх обирають люди. Виконкоми підзвітні і підконтрольні лише обраним радам відповідного рівня. Підкреслюю – лише радам, а це означає – тільки виборцям”, - додав Порошенко.
      Для нагляду за додержанням Конституції і законів України органами місцевого самоврядування в районах та областях вводиться новий інститут – інститут префектів. «Вони не матимуть жодного стосунку до розпорядження бюджетними потоками, фінансовими ресурсами місцевого самоврядування. Вони не керуватимуть, а лише здійснюватимуть наглядові функції», – підкреслив Глава держави.
      Крім того, він підкреслив, що децентралізація влади не стосуватиметься таких сфер як оборона, зовнішня політика, національна безпека, контроль за дотриманням громадянських прав та свобод.
 
                                                                                                                                                                 За матеріалами офіційного сайту
                                                                                                                                                                 Хмельницької обласної ради
 
 



Верховна Рада України підтримала проведення місцевих виборів 25 жовтня
 
      17 липня 2015 року парламент ухвалив постанову "Про призначення чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів у 2015 році"
      За відповідне рішення проголосували 237 із 325 народних депутатів, зареєстрованих в сесійній залі.
      Постановою, відповідно до пункту 30 статті 85 Конституції України, Верховна Рада України призначила чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на неділю 25 жовтня 2015 року.
      Окрім того, постановою передбачено, що не проводитимуться вибори на тимчасово окупованій території Автономної Республіки Крим та міста Севастополь.
      Також постановою передбачено, що місцеві вибори не призначаються в окремих районах, містах, селищах і селах Донецької і Луганської областей, які знаходяться на територіях, визначених відповідно до постанови Верховної Ради України від 17 березня 2015 року, де визначено перелік населених пунктів, з особливим порядком місцевого самоврядування, які визнані тимчасово окупованими територіями.
      Крім того, постановою передбачено, що в разі неможливості організувати та підготувати проведення місцевих виборів на окремих територіях Донецької та Луганської областей у зв’язку із здійсненням агресії Російської Федерації проти України, неможливості дотримання стандартів проведення виборів, уникнення терористичної загрози, Центральна виборча комісія приймає рішення про неможливість проведення виборів в окремих рад.
      У постанові зазначено, що таке рішення невідкладно подається ЦВК до Верховної Ради України. Вибори на тих територіях, де вони не будуть проведені 25 жовтня 2015 року, будуть призначені парламентом на іншу дату за умови припинення тимчасової окупації та припинення агресії РФ проти України, а також відновлення повного контролю України над територіями, роззброєння всіх незаконних збройних формувань, виведення російської зброї.
      Як зазначив голова ВРУ Володимир Гройсман, на території України де немає бойових дій і загрози життю людей – вибори повинні пройти. Це право громадян України.
      16 липня 2015 року народні депутати відправили на розгляд до Конституційного суду проект змін до Конституції щодо децентралізації влади.
      В проекті змін до основному закону зазначено, що чергові місцеві вибори мають відбутись в жовтні 2015 року. Наступні – в жовтні 2017 року.
 
                                                                                                                                                                 За матеріалами офіційного сайту
                                                                                                                                                                 Хмельницької обласної ради
 
 


 
Верховна Рада України ухвалила Закон «Про місцеві вибори»
 
      Законодавчий акт визначає основні засади, організацію і порядок проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост.
      Законом встановлено, що:
      - вибори депутатів сільських, селищних рад проводяться за мажоритарною системою відносної більшості в одномандатних виборчих округах, на які поділяється територія відповідно села (кількох сіл, жителі яких добровільно об’єдналися у сільську громаду), селища, територія утвореної відповідно до Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» об’єднаної сільської, селищної територіальної громади;
      - вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах рад проводяться за пропорційною виборчою системою в багатомандатному виборчому окрузі за виборчими списками місцевих організацій політичних партій з закріпленням кандидатів в територіальних виборчих округах, на які поділяється багатомандатний виборчий округ, що співпадає з територією відповідно Автономної Республіки Крим, області, району, територією міста згідно з існуючим адміністративно-територіальним устроєм або територією утвореної відповідно до Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» об’єднаної міської територіальної громади;
      - вибори міського (міст, кількість виборців у яких дорівнює або є більшою ніж 90 тисяч) голови проводяться за мажоритарною системою абсолютної більшості в єдиному одномандатному виборчому окрузі, що співпадає відповідно з територією міста згідно з існуючим адміністративно-територіальним устроєм або територією об’єднаної міської громади;
      - вибори сільського, селищного, міського (міст, кількість виборців у яких є меншою ніж 90 тисяч) голови проводяться за мажоритарною системою відносної більшості в єдиному одномандатному виборчому окрузі, до якого входить територія відповідного села (кількох сіл, жителі яких добровільно об’єдналися у сільську громаду), селища, територія об’єднаної сільської, селищної громади, територія міста.
      Згідно із Законом, інформація про кількість виборців, виборча адреса яких віднесена до території кожного міста, а також про виборчу систему, за якою проводяться вибори міського голови відповідно до частин четвертої та п’ятої цієї статті, оприлюднюється Центральною виборчою комісією на її офіційному веб-сайті, а також у загальнодержавних та (або) відповідних місцевих засобах масової інформації, не пізніш як за 5 днів до дня початку виборчого процесу відповідних чергових, позачергових місцевих виборів станом на 1 число поточного місяця.
      Законом чітко встановлено кількісний склад відповідних місцевих рад, який визначатиметься Центральною виборчою комісією до початку виборчого процесу чергових виборів в залежності від кількості виборців, які належать до відповідної територіальної громади, проживають на території області, району, району в місті. Мінімальна кількість депутатів ради — 16 при чисельності виборців до 1000, максимальна — 120 депутатів при чисельності виборців понад 2 млн.
      У разі якщо кількість депутатів, передбачена частиною третьою цієї статті для районної ради, є меншою, ніж кількість сільських, селищних, міських (міст районного значення) рад, територіальні громади яких входять до складу відповідного району, загальний склад цієї районної ради дорівнює кількості відповідних сільських, селищних, міських (міст районного значення) рад.
      Законом передбачено, що голосування відбувається за допомогою бюлетеня, в якому зазначені назви місцевих організацій партій та прізвище кандидата, висунутого відповідною місцевою організацією партії у цьому окрузі. Виборець має один голос. У разі, якщо реєстрацію кандидата, висунутого в територіальному окрузі, скасовано, виборець має можливість проголосувати за місцеву організацію партії, яка його висувала. Голос виборця вважається одночасно голосом за місцеву організацію партії та за кандидата, висунутого нею (ним) у цьому територіальному окрузі.
      За результатами голосування дільнична виборча комісія підраховує кількість голосів, поданих за кожну місцеву організацію партії. Проміжні територіальні виборчі комісії встановлюють лише проміжні підсумки голосування окремо по кожному територіальному округу і передають їх до територіальної виборчої комісії, яка встановлює результати відповідних виборів.
      Законом удосконалено процедуру утворення одномандатних виборчих округів, положення щодо прозорості фінансування виборчих кампаній, встановлено чітку та зрозумілу систему взаємодії виборчих комісій при підготовці виборів, встановленні підсумків та результатів голосування.
      Законом також передбачено представництво не менше 30% однієї статті у виборчих списках.
      Законом вилучено з переліку суб’єктів виборчого процесу виборчі блоки, закріплено в закритій частині виборчого списку по одному лідеру цього списку.
      Згідно із Законом, право висування на виборах мають право партії, які зареєстровані не пізніше як за 365 днів до дня виборів та які змінили назву не пізніше як за 180 днів до виборів.
      У Перехідних положеннях Закону встановлено, що чергові місцеві вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів Севастопольської міської ради, депутатів районних, районних у містах, міських, селищних, сільських рад та міських, селищних, сільських голів на території Автономної Республіки Крим, а також депутатів обласних рад окремих районних, районних у містах, міських, селищних, сільських рад , міських селищних та сільських голів та об’єднаних громад на території Донецької і Луганської областей, призначені на 25 жовтня 2015 року, не проводяться у зв’язку зі здійсненням Російською Федерацією тимчасової окупації та збройної агресії проти України та неможливості забезпечення дотримання стандартів проведення виборів ОБСЄ.
      Перелік адміністративно-територіальних одиниць, в яких не проводяться місцеві вибори, призначені на 25 жовтня 2015 року, визначається Верховною Радою України у постанові про призначення відповідних чергових місцевих виборів.
      Законом внесено зміни до Кодексу адміністративного судочинства України, законів «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про Державний реєстр виборців», «Про здійснення державних закупівель», «Про статус депутатів місцевих рад» тощо.
      Законопроект зареєстровано за №2831-3.

                                                                                                                                                                  За матеріалами офіційного веб-порталу ВРУ
 
  


 
Володимир Гройсман: Реформа з децентралізації буде одним з кращих успіхів України

      Реформа з децентралізації буде одним з кращих успіхів України. Про це заявив Голова Верховної Ради Володимир Гройсман під час зустрічі з представниками регіональних ЗМІ у середу, присвяченій конституційній реформі в частині децентралізації влади та реформи місцевого самоврядування.
      «Я готовий відповідати за реалізацію реформи з децентралізації і впевнений, що вона буде одним з кращих успіхів України», — наголосив В.Гройсман, додавши, що «громади і люди будуть задоволені, коли відчують результати цього процесу».
      Відповідаючи на запитання щодо термінів об’єднання громад, В.Гройсман висловив думку, що ці процеси залежатимуть від суспільних настроїв — на його думку, люди мають зрозуміти переваги від перенесення на місцевий рівень вирішення питань щодо коштів, обсягів повноважень, виконання адміністративних функцій. Керівник Парламенту також зазначив, що нова система місцевого самоврядування приведе в керівництво громад нових людей — фахових і відповідальних.
      Він наголосив, що готовність до об’єднання означатиме шлях до ефективності і успішності, зростання добробуту громад. Плани об’єднання, нагадав В.Гройсман, повинні затверджуватися жодним чином не з центру, а обласними радами, з урахуванням етнічних, культурних та інших особливостей територій, і це «робитиме об’єднані громади сильнішими». «Села, їхня самобутність буде збережена», — заявив керівник Парламенту, підкресливши, що «вигоди від реформування системи місцевого самоврядування є очевидними, але людей не треба «перетискати», треба пояснювати і переконувати».
      За словами Голови Верховної Ради, повноваження сільських старост, їхні обов’язки будуть виписані в окремому законі.
      Він також пояснив, що перехідний період до нової системи врядування триватиме два роки. Саме за цей час, сказав В.Гройсман, буде адаптовано законодавство, внесені зміни до майже 500 законів.

                                                                                                                                                                   За матеріалами офіційного веб-порталу ВРУ
 
 


 
В’ячеслав НЕГОДА: «Не уряд визначатиме структуру і чисельність органів місцевого самоврядування, а відповідні місцеві ради»

      Як свідчить світова практика, країни, які нині стали зразком для наслідування в економіці та відповідають найвищим стандартам демократії, досягли цього передусім завдяки повноцінному функціонуванню місцевого самоврядування. Саме тому нова українська влада, орієнтуючись на досвід найрозвиненіших держав, визначила розвиток місцевого самоврядування одним із головних напрямків економічного й політичного розвитку країни.
      Нині процес децентралізації повноважень, реформи місцевого самоврядування вступили в один із відповідальних етапів — схвалення обласними радами та затвердження Кабінетом Міністрів України перспективних планів формування територій спроможних громад. Судячи з повідомлень у ЗМІ, цей процес відбувається непросто. Саме з питання про його особливості на нинішньому етапі розпочалась розмова із заступником міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України В’ячеславом НЕГОДОЮ.
      - Дніпропетровська, Житомирська, Хмельницька обласні ради першими в Україні схвалили проекти перспективних планів територій громад своїх областей і направили їх на затвердження уряду. Тоді ж низка обласних рад не змогла прийняти позитивних рішень. Зокрема це стосується Запорізької, Сумської, Одеської, Кіровоградської, Черкаської та Чернігівської областей. В інших областях проходить підготовка до внесення і розгляду проектів перспективних планів на сесіях облрад.


                                                                                                                                             Повний текст інтерв’ю
 
 

 
 
В Мінрегіоні презентували проект «Підтримка реформи місцевого самоврядування в Україні».
 
      19 травня в Мінрегіоні відбулась відкрита презентація Проекту «Підтримка реформи місцевого самоврядування в Україні». Передбачається, що даний проект має привернути увагу суспільства до реформи місцевого самоврядування, надати інформаційну підтримку у процесі добровільного об’єднання і взагалі прискорити процеси децентралізації в Україні.
      Проект об’єднує зусилля неурядових організацій, громад та органів влади на місцях, українських та міжнародних експертів, залучаючи при цьому грантову підтримку від Європейського Союзу.
      Керівник проекту Андрій Гінкул зазначив, що особлива увага буде приділятися спільній роботі представників неурядових організацій та місцевих органів влади. Для цього в рамках проекту будуть проведені конференції, інформаційно-освітні події та низка робочих зустрічей й нарад. «Також ми надаватимемо експертну підтримку робочим групам, які створені при органах влади різного рівня, щодо організації процесу об’єднання громад», - додав він.
      Крім того, реалізація проекту включає проведення семінарів, спрямованих на впровадження Концепції реформування місцевого самоврядування в Україні, механізмів електронного врядування, надання міні-грантів, забезпеченням необхідної консультаційної підтримки для органів місцевого самоврядування, неурядових організацій, ЗМІ.
      Проект розрахований на 2 роки – він триватиме до 31 грудня 2016 року. Бюджет проекту складає близько 740  тисяч  євро, з яких більше 660 тисяч євро - фінансування ЄС.
      Проект реалізується у співпраці з Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України.
      «Сподіваємося, що цей проект об’єднає навколо себе існуючих фахівців з питань місцевого самоврядування, а також виховуватиме молоде активне покоління експертів.       На рівні громад зараз існує величезний запит на швидку і якісну інформацію щодо реформи, особливо – щодо процесу об’єднання громад. Тому організаційна та комунікаційна підтримка від Проекту як ніколи актуальна», - зазначив під час конференції заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України В’ячеслав Негода.
  
                                                                                                                          За матеріалами сайту Міністерства   
                                                                                                                          регіонального розвитку, будівництва та  
                                                                                                                          житлово-комунального господарства України
 
 

 
 
Перспективний план формування територій громад не є фактом об’єднання громад, а лише баченням ефективного територіального устрою на базовому рівні в межах відповідної області.
 
      Про це сказав заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства В’ячеслав Негода. Він спростував некомпетентні заяви про те, що у процесі підготовки проектів перспективних планів формування територій громад влада начебто насильно змушує громади до об’єднання.
      «Примушення до об’єднання громад нікому не потрібне, його немає і бути не може, адже примус не дасть результату, якого ми очікуємо від добровільного об’єднання. Формування перспективного плану і його затвердження не призводить до автоматичного об’єднання громад – це тільки проектна модель ефективної територіальної організації місцевого самоврядування на базовому рівні. А реалізувати його можливо лише з безпосередньої участі відповідних територіальних громад і ні обласні адміністрація, ні рада, як і Уряд не наділені законом повноваженнями приймати рішення про об’єднання. Про це повинні знати всі і не звертати увагу на тих, хто дезінформує чи свідомо провокує зрив реформ», - підкреслив В’ячеслав Негода.
      За його словами, без оптимізації системи територіальної організації влади, децентралізації та передачі повноважень органам місцевого самоврядування не можливо забезпечити сталий регіональний та місцевий розвиток. 
      «Який би мав бути результат? Перше, усвідомлення кожною територіальною громадою, що укрупнившись, об’єднавшись з іншими громадами в одну спроможну, вони всі разом стають сильнішими у фінансовому, соціально-економічному плані «плюс» беруть на себе повну відповідальність за розвиток своєї території. А отже об’єднання, наділення необхідними повноваженнями, ресурсами для реалізації цих повноважень - є першим кроком до вирішення багатьох проблем кожного села, селища, містечка, які не вирішувалися роками через брак як коштів, так і повноважень. Тому, ще раз наголошую, примус до об’єднання недопустимий і він не дасть позитивного результату. Держава зацікавлена в підтримці громадами реформи місцевого самоврядування, на першому місці якої – людина і її інтереси», - наголосив В’ячеслав Негода.
      Він також зазначив, що куди важливішим сьогодні є донесення до кожної людини, кожного представника громад суті реформи і що в її результаті отримають люди.
      «Хто не чує конкретних пояснень, а що ж очікувати в результаті реформи з уст свого сільського, селищного, міського голови, депутатів місцевих рад, а лише залякування, що це погано, той може при бажанні знайти необхідну інформацію як у офісах реформ, створених в областях, так і на сайті Мінрегіону, в ЗМІ. Інформації необхідної є вдосталь», - сказав заступник Міністра.
      Нагадаємо, Міністерство регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ на чолі з Геннадієм Зубком відповідає за проведення реформи децентралізації місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні. У грудні 2014 року були внесені зміни до Бюджетного та Податкового кодексів, в країні відбулася фінансова децентралізація. Завдяки цьому у 2015 році місцеві бюджети стали профіцитними та вже отримали 21 млрд грн доходу за перший квартал 2015 року. У більш віддаленій перспективі доходи місцевих бюджетів мають зрости у два-три рази. Для ефективного впровадження реформи на місцях Мінрегіоном були створені Офіси з реформи децентралізації. Їхня мета – запустити дію реформи у регіонах та допомогти в цьому місцевим громадам.
 
                                                                                                                          За матеріалами сайту Міністерства   
                                                                                                                          регіонального розвитку, будівництва та  
                                                                                                                          житлово-комунального господарства України
 
 

 
 
В. Гройсман: Потрібно забезпечити ті конституційні зміни, які підтвердять незмінність реформ в Україні і відображатимуть настрої суспільства.
 
      Голова Верховної Ради України, голова Конституційної комісії Володимир Гройсман у п’ятницю провів чергове засідання Комісії.
      На початку пленарного засідання Комісії В.Гройсман нагадав, що створено три робочі групи, які напрацьовуватимуть зміни до Конституції України за пріоритетними напрямками реформування - децентралізації, удосконалення конституційних засад правосуддя та конституційного регулювання прав, свобод і обов’язків людини та громадянина.
      «Під час сьогоднішньої роботи нам важливо обмінятися думками щодо напрацьованих матеріалів», - наголосив він. При цьому В.Гройсман зазначив, що у ході засідань робочої групи, яка опрацьовує реформу з децентралізації, вже знайдено відповідь на багато питань щодо розподілу владних повноважень, і висловив впевненість, що до представлення остаточного варіанту відповідного законопроекту буде знайдено єдиний підхід до питань, які нині є дискусійними.
      В.Гройсман заявив, що потрібно забезпечити ті конституційні зміни, які підтвердять незмінність реформ в Україні і відображатимуть настрої суспільства.
      Голова Комісії зазначив, що графік роботи досить інтенсивний і напружений, але за попередні тижні вже є «солідні напрацювання». «Ми близькі до фінішу, до завершення роботи», - сказав В.Гройсман.
      Керівник Головного юридичного управління Апарату Верховної Ради України, член Комісії Михайло Теплюк повідомив, що пропонується затвердити трирівневу систему самоврядування: низовий, до якого входитимуть громади, що об’єднуватимуть одне або кілька поселень; середній - повіт, що об’єднає кілька громад, і вищий - регіони, основу яких становитимуть області, Автономна Республіка Крим, а особливий статус у питанні самоврядування матимуть міста Київ і Севастополь.
      Також, за його словами, пропонується вдосконалити повноваження Верховної Ради України у частині призначення виборів на місцевому рівні. Пропонується, аби це здійснювалося на конституційному рівні. М.Теплюк нагадав, що Верховна Рада сьомого скликання через існуючу систему не призначила більше як 200 виборів до місцевих органів влади.
      Серед інших новел пропонується унеможливити поєднання депутатських мандатів різних рівнів місцевого самоврядування.
 
 
                                                                                                                                                                    За матеріалами офіційного  
                                                                                                                                                                    сайту Верховної Ради України

 
 
Новини українського законодавства: питання та відповіді.
 
      Дозволено реєструвати земельні ділянки за технічною документацією, яка розроблена до 1 січня 2013 року.
      Чи відкриють реєстри на нерухоме майно?
      У першому читанні (12.05.2015) прийнято проект Закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо посилення прозорості у сфері відносин власності з метою запобігання корупції» №2423 від 19.03.2015. Проект закону передбачає внесення змін в ряд Законів України, зокрема:
      - можливість отримати інформацію з Єдиного державного реєстру транспортних засобів шляхом пошуку за суб’єктом (власником транспортного засобу) в електронній формі через офіційний веб-сайт;
      - можливість пошуку інформації в реєстрі прав на нерухоме майно за об’єктом нерухомого майна або за суб’єктом права;
      - інформація з Державного земельного кадастру має бути відкритою та розміщуватися на офіційному веб-сайті;
      - отримати відомості з Державного земельного кадастру має право будь-яка особа.
      Проект закону дійсно передбачає ряд змін, які можуть позитивно вплинути на боротьбу з корупцією.  Крім того, особа може перевірити чи належним чином зареєстровані її права на нерухоме майно та бути переконаним, що реєстри містять актуальну інформацію.
      Хоча Реєстр прав на нерухоме майно і зараз відкритий, але знайти інформацію лише по об’єкту неможливо.
      Чи матимуть можливість органи місцевого самоврядування  ефективно управляти інфраструктурою  меліоративних систем та земель ?
      12.05.2015 завершено останній етап обговорення та прийнято проект Закону про  внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо заборони приватизації об’єктів інженерної інфраструктури меліоративних систем та земель, на яких ці об’єкти розташовані №1128 від 01.12.2014. Закон був розроблений з метою ефективного управління меліоративними системами. Оскільки, на думку законотворця, фінансове становище сільгоспвиробників не дозволяє їм ефективно управляти даними системами.
      Проте, упущено момент, що органи місцевого самоврядування також не мають фінансової можливості утримувати такі інженерні об’єкти. Навіть сьогодні вони відмовляються від управління такими об’єктами, адже на їх обслуговування потрібні значні фінансові витрати. Відтепер відповідно до норм закону передбачається  заборону приватизації об’єктів інженерної інфраструктури загальнодержавних, міжгосподарських меліоративних систем, а також землі державної та комунальної власності на яких ці об’єкти розташовані.
      В цілому Закон має буде дієвим у випадку належного фінансування та можливості органів державної та комунальної власності утримувати меліоративні системи.  Натомість землекористувачі, зможуть отримати їх у користування.
      Приватизація чи «прихватизація»  продовжується?
      Постановою КМУ «Про проведення прозорої та конкурентної приватизації у 2015 році» № 271 від 12.05.2015 затверджено перелік підприємств , які підлягають приватизації у 2015 році. та перелік підприємств, що підлягають приватизації після їх об’єктів, які не підлягають приватизації.
      Постанова передбачає виставлення на продаж державних підприємств, із застосуванням як основного способу продажу — конкурсу з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону без встановлення обмежень для допуску учасників, з урахуванням певних обмежень.
      В затверджений перелік входить 53 сільськогосподарських підприємства.  Дана постанова дозволить приватизувати підприємства, які доведені до стану банкрутства та не приносять абсолютно ніякої економічної вигоди державі.
      Як можуть бути врегульовані проблеми платників податків, які застосовували податковий компроміс?
      14.05.2015 на розгляд профільного Комітету подано проект Закону про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей застосування податкового компромісу до щомісячних авансових внесків з податку на прибуток підприємств № 2795 від 07.05.2015 року.
      Законопроект розроблено з метою врегулювати проблеми, що виникли у платників податків, які застосовували податковий компроміс. Станом на сьогодні існує практика донарахувань податковими органами сум щомісячних авансових внесків з податку на прибуток, за періоди, що слідують періоду, за який було подано уточнюючий розрахунок для цілей застосування податкового компромісу.
      Законопроектом пропонуються наступні положення:
      - не поширювати процедури податкового компромісу на щомісячні авансові внески з податку на прибуток;
      - не здійснювати перерахунок суми щомісячних авансових внесків з податку на прибу-ток у зв’язку із досягненням податкового компромісу;
      - не застосовувати штрафні (фінансові) санкції за не-нарахування та/або несплату щомісячних авансових внесків з податку на прибуток у зв’язку із досягненням податкового компромісу;
      - заборонити проведення податкових перевірок щодо обчислення щомісячних авансових внесків з податку на прибуток у зв’язку із досягненням податкового компромісу;
      - надати право платникам податку повторного подання уточнюючого розрахунку податкових зобов’язань з податку на прибуток для застосування податкового компромісу у разі донарахування сум податкових зобов’язань зі щомісячних авансових внесків, здійсненого в рамках податкового компромісу. У випадку прийняття законопроекту, платники податків, які скористалися податковим компромісом будуть захищені від необґрунтованих донарахувань податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств в частині збільшення щомісячних авансових внесків з цього податку.
      Чи будуть платити податки підприємства за місцем розташування? 
      13.05.2015 надано для ознайомлення проект Закону про внесення змін до статті 168 Податкового кодексу України (щодо удосконалення порядку сплати (перерахування) податку до бюджету)» №2816 від 12.05.2015 року.
      Законопроектом пропонується внести відповідні зміни до пп. 168.4.2, 168.4.3 та 168.4.4 Податкового кодексу України, що дозволить справляти податки на доходи усіх без виключення юридичних осіб за місцем здійснення їх фактичної діяльності.
      Справляння податків за фактичним місцем діяльності підприємств може мати певні організаційні переваги для платників податків. В будь-якому разі таке спрямування коштів платників податків повинно дати соціальний ефект у відповідному населеному пункті.
      Чи продовжать мораторій на продаж земель сільськогосподарського призначення? 
      Розгляду в Верховній Раді очікує проекту Закону України «Про внесення змін до розділу Х «Перехідні положення» Земельного кодексу України щодо захисту прав землевласників» №2791 від 07.05.2015. Проект закону передбачає продовження мораторію на продаж земель сільськогосподарського призначення до 1 січня 2020 року. Також пропонується продовжити мораторій на внесення права на земельну частку (пай) до статутних капіталів господарських товариств, на той же строк.
      Проте передбачається таке поняття, як викуп їх державою в особі уповноваженого Кабінетом Міністрів України органу. Тобто, громадяни, які виявили бажання продати свою земельну ділянку можуть її продати виключно державі. Викуп державою в особі уповноваженого Кабінетом Міністрів України органу таких земельних ділянок здійснюється на підставі договору та за ринковою вартістю, визначеною відповідно до затвердженої Кабінетом Міністрів України методики з урахуванням цін на подібні земельні ділянки у країнах Європейського Союзу. Прийняття проекту Закону знову відтермінує відкриття вільного ринку землі в Україні.  Натомість вводиться альтернатива вільному продажу – викуп землі державою.
      Що пропонується  для поліпшення бізнес- клімату в Україні ?
      Очікує розгляду в Верховній Раді (12.05.2015 Проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» (щодо поліпшення бізнес- клімату в Україні) №2679 від 20.04.2015. Проект поданий Кабінетом Міністрів України передбачає чимало змін в нормативно-правові акти, які спрощують ведення бізнесу. А саме:
      - зменшення строку розгляду претензії в господарському процесі до 10 днів;
      - надання повноважень сільським, селищним радам надавати відомості з Державного земельного кадастру;
      - спрощення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць;
      -встановлення пріоритету відомостей про земельну ділянку в Державному земельному кадастрі відомостям, що містяться у документі, який посвідчує речове право на неї;
      - доступ державним реєстраторам до Державного земельного кадастру;
      - спрощення виконавчого провадження;
      Прийняття Проекту Закону може спростити ведення бізнесу та зменшити корупційну складову.  Деякі пропозиції підлягають доопрацюванню
      Електронні земельні торги міф чи реальність?
      На обговоренні в Держгеокадастрі з 30.04.2015 до 01.06.2015 Проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо активізації проведення земельних торгів»
      Проект закону передбачає ряд нововведень в процедурі проведення торгів з продажу прав на земельні ділянки державної та комунальної власності.
Одним із таких нововведень є можливість проводити електронні земельні торги.
      Основною новинкою є те можливість проводити земельні торги не за рахунок державних або комунальних коштів, а за рахунок виконавця таких торгів. Після проведення торгів усі витрати покладаються на переможця, який і компенсує їх виконавцеві.
      Наразі проблема земельних торгів полягає у тому, що місцеві та державні бюджети не мають коштів на проведення аукціонів, тому чимало земельних ділянок просто передаються без їх проведення. Проект Закону дещо вирішує це питання та перекладає усе фінансове навантаження на особу, яка виграє такий аукціон. Можливо прийняття даного Проекту і призведе до позитивних зрушень, але може призвести до зменшення попиту на земельні ділянки державної та комунальної власності.
      Дещо про доходи фізичних осіб
      З 07.05.2015 набирає чинності Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо кредитних зобов’язань» № 321-VIII від 9 квітня 2015 р.
      Законом регулюються питання, пов’язані із погашенням заборгованості, вираженої в іноземній валюті. Крім того, законом передбачено надання платникам податків податкових преференцій в частині анулювання (прощення) безнадійної заборгованості та визначення додаткового блага. Зниження для певної категорії суб’єктів рівня податкового навантаження в частині податку на доходи фізичних осіб  

 
                                                                                                                           За матеріалами сайту Всеукраїнської                                                                                                                                                                                            асоціації сільських та селищних рад
 
 


 
 
Новий закон про службу в органах місцевого самоврядування в контексті децентралізації влади.
     
      В процесі проведення реформи місцевого самоврядування та децентралізації влади в Україні, не можна залишати поза увагою питання кадрового забезпечення та врегулювання всіх питань служби в органах представницької влади, відповідно задачам та цілям цих масштабних перетворень.
      На розгляді парламенту находиться низка законодавчих актів, через які відбувається реформа. Серед них проект Закону «Про службу в органах місцевого самоврядування», внесений Кабміном.
      В разі прийняття, цей документ визначить стратегічні напрямки кадрової політики в місцевому самоврядуванні відповідно до ідеології реформи місцевого самоврядування та децентралізації.
      Автори законопроекту пропонують комплекс правових моделей, спрямованих на підвищення престижу служби в місцевому самоврядуванні та врегулювання статусу службовця, нової моделі оплати праці, підвищення рівня соціального та матеріального захисту службовців.
      Разом з тим, важливим надбанням стане забезпечення прозорості та рівного доступу на принципі фаховості при прийнятті на службу до органів місцевого самоврядування, стимулювання кар’єрного зростання, а також деполітизації та впровадження ефективного механізму запобігання корупції.
      Але при тому, що прийняття нового закону в цілому виведе діяльність органів місцевого самоврядування на якісно новий рівень і сприятиме реалізації реформи, в документі є і такі положення, які суперечать Європейській хартії місцевого самоврядування та ідеології конституційної реформи в частині децентралізації влади, дестабілізують діяльність муніципальної влади.
      Перед усім, деякі норми, запропоновані у законопроекті, необґрунтованим регулюванням порушують принцип самостійності та ефективності місцевого самоврядування. Насамперед, це стосується приписів, більшість із яких повинна вирішуватись місцевим самоврядуванням самостійно, але законопроектом віднесена до повноважень органів виконавчої влади. Регулювання певних стандартів служби в органах місцевого самоврядування органами виконавчої влади є неприйнятною виходячи із конституційних норм та положень Європейської хартії. Іншими приписами безпідставно надаються додаткові, практично контролюючі функції, відносно діяльності місцевого самоврядування.
      На жаль, є спірні питання щодо запропонованої нової класифікації посад в органах місцевого самоврядування, яка відтворює класифікацію посад державних службовців, передбачену в проекті закону про державну службу. Запропонована модель не враховує істотну різницю між державною службою та службою в органах місцевого самоврядування, де діяльність кожного працівника, посада якого є первинним елементом цього органу, підпорядкована вирішенню у єдиному контексті завдань і функцій. А віднесення керівників у системі посад (згідно із проектом) на кілька рівнів вище, ніж безпосередньо підпорядковані їм посадові особи органів місцевого самоврядування, хоча в кінцевому підсумку як перші, так і останні забезпечують у своїй службовій діяльності виконання спільних завдань, може призвести до необґрунтованих диспропорцій у правовому статусі службовців.
      Окремі умови оплати праці працівників місцевого самоврядування викликають сумніви в доцільності, оскільки в одному органі місцевого самоврядування паралельно функціонуватимуть зовсім різні умови оплати праці для працівників.
      Певне занепокоєння викликають і норми законопроекту, якими регулюється питання пенсійного забезпечення працівників місцевого самоврядування, оскільки можуть призвести до порушення конституційних прав громадян щодо рівності їх перед законом та принципів загальнообов’язкового державного пенсійного страхування.
      Крім того, є необхідність доопрацювання термінології, що використовується в законопроекті, узгодження її з іншими чинними нормативно-правовими актами. Чіткішого врегулювання потребують питання управління виконавчим апаратом, механізму врегулювання конфлікту інтересів тощо.
      Переформатування всієї служби в органах місцевого самоврядування, передбачене законопроектом, потребує певного часу на підготовку відповідних методичних рекомендацій, типових порядків та інших підзаконних актів. А отже, можливо варто переглянути строк набуття чинності Законом з 1 червня 2015 року на більш пізній.
      Ці та інші проблемні питання, що містяться в проекті закону «Про службу в органах місцевого самоврядування» викладені в листі Української асоціації районних та обласних рад до Голови Верховної Ради України, при цьому точка зору Асоціації співпадає з точкою зору Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України.

                                                                                                                                                                За матеріалами офіційного сайту Української 
                                                                                                                                                                асоціації районних та обласних рад

 



 
Якщо хочемо побачити Україну незалежною європейською державою, ми повинні до осені здійснити децентралізацію, — Геннадій Зубко в інтерв’ю газеті «День».
 
      Децентралізація — одна з ключових реформ, які потрібні Україні, переконує влада. Утім, інформація про неї така різноманітна, а подекуди й суперечлива, що навіть у експертів виникають різночитання та дискусії. Відтак на місцях, як вже писав «День», через нерозуміння змісту реформи виникає страх перед змінами, який переростає в опір.
      Те, що насправді готує центр регіонам, як від цього зміниться життя кожного українця та чим децентралізація допоможе нам виграти у війні за європейську Україну — в ексклюзивному інтерв’ю «Дню» головного куратора та відповідального за реалізацію цієї реформи — Віце-прем’єр-міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Геннадія Зубка.

                                                                                                                                                                    За матеріалами офаційного сайту Міністерства регіонального 
                                                                                                                                                                    розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства


Відбулась чергова нарада-семінар з питань роз’яснення реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади.

      27 квітня 2015 року Українською асоціацією районних та обласних рад в рамках діяльності Ресурсного центру зі сталого місцевого розвитку спільно з Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України в сесійній залі Тернопільської обласної ради проведено нараду-семінар з питань впровадження реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади.
      «В УКРАЇНІ ПОТРЕБА РЕАЛІЗАЦІЇ РЕФОРМИ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ ТА ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ВЛАДИ НЕ ЛИШЕ НАЗРІЛА, ВОНА – ЖИТТЄВО НЕОБХІДНА» - вважає голова обласної ради Василь Хомінець. Про це посадовець заявив, вітаючи учасників наради-семінару з питань впровадження реформи. Участь у заході взяли заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України В’ячеслав Негода, заступник керівника проекту ЄС «Підтримка політики регіонального розвитку в Україні» Юрій Третяк, директор Інституту розвитку територій Юрій Ганущак, голова ОДА Степан Барна, перший заступник голови облради Сергій Тарашевський, заступник голови облради Олег Боберський, представники рад різного рівня, ЗМІ.
      «Оскільки нинішня система адміністративно-територіального устрою характеризується високим ступенем централізації влади по лінії уряд-область-район-сільрада, вона позбавила представницькі органи на місцях можливості проводити ефективну політику в інтересах людини, тобто надавати громадянам доступні якісні послуги. Саме це на сьогодні є основною перешкодою для проведення ефективних соціально-економічних перетворень і вносить дисбаланс у фінансову сферу. Окрім цього нинішня система організації влади не відповідає загальноприйнятим європейським принципам, закладеним в Європейській Хартії місцевого самоврядування. Саме децентралізація влади з сильними інститутами місцевого самоврядування сьогодні є провідною формою державної організації розвинутих країн, яка підтвердила свою економічну перевагу над централізованою формою державної організації (і наші сусіди – Польща – яскравий цьому приклад). Виходячи із зазначеного, проведення адміністративно-територіальної реформи передбачає утворення в рамках держави самостійних одиниць як носіїв місцевого самоврядування, а також надання таким самоврядним одиницям широкого кола прав та повноважень.
      Маємо добре зрозуміти, що питання реформування систем адміністративно-територіального устрою та місцевого самоврядування нерозривно пов’язані. Ефективність вирішення одних питань неодмінно позначається на ефективності вирішення інших», – переконаний Василь Хомінець.
      «Сьогодні ми маємо нагоду почути з перших уст, що для нас є територіальна реформа та реформа органів місцевого самоврядування, — наголосив голова Тернопільської ОДА Степан Барна. — Адже є багато спекуляцій, які не на користь тим людям, які намагаються передати європейський досвід самоорганізації населення на місцях. Ми маємо розуміти найважливіше: територіальна реформа має бути спрямоване не на бюрократів, а на людей. Люди мають відчути реальні зміни».
      Степан Барна наголосив, що повномасштабна інформаційно-роз’яснювальна робота є запорукою успішного проведення реформи. Він подякував експертам, які приїхали на Тернопільщину.
      Під час заходу голова облдержадміністрації підписав розпорядження про створення Робочої групи з питань сприяння реформуванню територіальних громад базового рівня на Тернопільщині.
      Про забезпечення реалізації нової державної регіональної політики в Україні та основні завдання з впровадження децентралізації та реформи місцевого самоврядування в Україні, зокрема щодо реалізації Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад інформував В’ячеслав Негода.
      Заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України – керівник апарату В’ячеслав Негода наголосив, що децентралізація влади сьогодні є першочерговим завданням у структурі реформ.
      На думку В’ячеслава Негоди, важливо, щоб децентралізація, реформа місцевого самоврядування була правильно сприйнята більшістю суспільства, щоб люди розуміли, заради чого це робиться.
      «Реформа не робиться заради реформи. У результаті децентралізації для людей дійсно будуть створені кращі умови, ніж вони мають зараз. Усі повинні це розуміти, — констатував В`ячеслав Андронович. - Якщо, наприклад, сьогодні жителю села аби отримати ту чи іншу послугу треба їхати в район або аж в область, то децентралізація дозволить максимально наблизити послуги до людини, надавати їх на рівні територіальної громади, яка буде сформована. І під це будуть відповідні ресурси. Зокрема, територіальна громада отримуватиме додаткові податкові надходження, ресурси у бюджет, отримає право розпоряджатися землями, як на території, так і за межами населених пунктів, що входять до її складу».
      Заступник Міністра підкреслив, що основна мета реформи – створити умови, за яких села, селища, міста і держава в цілому матимуть стимул і дієві механізми для розвитку.
      «Ми повинні дати можливість органам місцевого самоврядування значну частину питань вирішувати на місцях, а не чекати рішення згори. Віримо, що до чергових місцевих виборів нам вдасться чимало зробити в цьому напрямку», – підсумував В’ячеслав Негода.
      Він зазначив, що підтримка розвитку територіальних громад – це найбільш актуальне питання на даному етапі в процесі реформування місцевого самоврядування.
      «Ми повинні запропонувати якомога більше механізмів, які б стимулювали громади до мобілізації власних зусиль та ресурсів у вирішенні своїх пріоритетних завдань. Такими стимулами є не лише законодавчі зміни, що відбулися у напрямку бюджетної децентралізації, а й додаткова фінансова підтримка з Держбюджету, у тому числі, — кошти фонду регіонального розвитку», — констатував заступник Міністра.
      За його словами, згідно зі змінами до Бюджетного кодексу, кошти держфонду спрямовуються на реалізацію розроблених регіонами стратегій розвитку, які відповідають пріоритетам, визначеним у Державній стратегії регіонального розвитку. При цьому, кошти між регіонами розподіляються не в ручному режимі, а з дотриманням таких критеріїв: 80 % коштів — між усіма регіонам відповідно до чисельності населення, 20 % — йдуть на підтримку регіонів, в яких показник валового регіонального продукту в розрахунку на одну особу складає менше 75 % середнього показника по країні.
      За словами В`ячеслава Негоди, у процесі децентралізації чимало завдань буде покладено на Робочі групи, які діятимуть у кожному регіоні. Зокрема, до складу робочих груп повинні увійти краєзнавці, історики, археологи – люди, які добре обізнані на особливостях тієї чи іншої місцевості і можуть розказати людям про необхідність об’єднуватись у громади.
      Натомість Юрій Третяк розповів про систему стратегічного планування регіонального розвитку та умови участі місцевих органів влади у відборі інвестиційних програм і проектів регіонального розвитку.
      Юрій Ганущак поділився із учасниками наради своїм баченням щодо основних положень та практичного застосування Методики формування спроможних територіальних громад.
      У ході наради-семінару учасники мали можливість подискутувати з експертами та почути відповіді на різні питання та висловити свої думки щодо проведення реформи. На завершення учасники заходу підбили підсумки щодо обговорених проблем.
      Нагадаємо, що Ресурсним центром зі сталого місцевого розвитку започатковано створення майданчиків для очного спілкування органів державної влади та місцевого самоврядування за участі експертного середовища з наради-семінар для представників районних та обласних рад, що відбулась 3 квітня 2015 року в м. Києві.

                                                                                                                                                                За матеріалами офіційного сайту Української 
                                                                                                                                                                асоціації районних та обласних рад

 


 

Перспективні плани формування територій громад – крок до нової системи організації влади на місцях.

      З прийняттям "Закону про добровільне об’єднання територіальних громад" та постанови Кабміну про затвердження Методики формування спроможних територіальних громад, у регіонах розпочалася надзвичайно важлива та відповідальна робота з їх впровадження. Це, передусім, розробка перспективних планів формування територій громад. Від того, наскільки якісно будуть розроблені і реалізовані ці плани, залежить подальший розвиток системи місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні. Про це зазначає директор Департаменту з питань місцевого самоврядування та територіальної організації влади Мінрегіону Сергій Шаршов.
      Відтак, за його словами, процес формування перспективних планів має три основні етапи.
      На першому етапі розробки перспективного плану визначається потенційні адміністративні центримайбутніх спроможних територіальних громад.
      «Такими центрами в першу чергу визначаються міста обласного значення та районні центри. У більшості сьогоднішніх районів помітно виділяється 2-3 перспективні центри майбутніх громад. Хоча майже в кожній області є райони з населенням близько 6 тис. людей, на їх базі, скоріше за все, буде сформована одна спроможна громада», — зауважує Сергій Шаршов.
      На другому етапі визначається зона доступності населених пунктів до адміністративного центру спроможної територіальної громади.
      «Ця зона має складати 20 км по автошляхах з твердим покриттям. Відстань може бути збільшена до 25 км, якщо чисельність жителів населених пунктів, що знаходяться в зоні віддаленості, не перевищує 10 % від загальної кількості мешканців об’єднаної громади», — зазначає Сергій Шаршов.
      Крім того, за його словами, якщо в зоні доступності потенційного адміністративного центру спроможної територіальної громади є місто, село або селище, яке також має фінансові, інфраструктурні можливості та кадрові ресурси, цей населений пункт може бути центром окремої територіальної громади.
      «Це виняток. В такому населеному пункті, як мінімум, має функціонувати загальноосвітній навчальний заклад та мешкати 250 дітей шкільного і не менше 100 дітей дошкільного віку. Ми обговорювали це питання зі всіма всеукраїнськими асоціаціями органів місцевого самоврядування. Спочатку хотіли зробити прив’язку до загальної чисельності мешканців населеного пункту. Але після тривалих дискусій зупинилися на тому, що спроможність селища чи містечка стати центром дієздатної громади у перспективі визначається саме кількістю дітей, бо де є діти, там є молоді батьки, які здатні формувати соціальне і економічне життя громади», — пояснює Сергій Шаршов.
      На третьому етапі визначається адміністративний центр із населених пунктів, які розташовані за межами зони доступності.
      «Скоріше за все, цим центром буде визначено село або селище з найкращою інфраструктурою, або з найбільшою кількістю населення, або ж населений пункт, розташований найближче до центру потенційної об’єднаної громади», — каже директор профільного Департаменту Мінрегіону.
      Він також підкреслив, що кінцевою метою цієї роботи є створення спроможних територіальних громад — територіальних громад сіл, селищ, міст, які в результаті добровільного об’єднання будуть здатні самостійно або через відповідні органи місцевого самоврядування забезпечити належний рівень надання послуг, зокрема у сфері освіти, культури, охорони здоров’я, соціального захисту, житлово-комунального господарства, з урахуванням кадрових ресурсів, фінансового забезпечення та розвитку інфраструктури відповідної адміністративно-територіальної одиниці.

Довідка.
      Методика формування спроможних територіальних громад затверджена Урядом 8 квітня 2015 року. Затвердження методики є першим етапом реалізації закону «Про добровільне об’єднання територіальних громад», що набрав чинності 4 березня цього року.
      Загалом закон про добровільне об’єднання територіальних громад впроваджується у чотири етапи:
      1. Затвердження методики формування територіальних громад, яка має стати основою для складання перспективних планів формування спроможних громад.
      2. Розробка перспективних планів на рівні Облдержадміністрацій і затвердження їх Урядом.
      3. Об’єднання територіальних громад у відповідності до перспективних планів.
      4. Формування органів місцевого самоврядування об’єднаних територіальних громад і проведення там перших місцевих виборів.



                                                                                                                                                                  За матеріалами офаційного сайту Міністерства регіонального 
                                                                                                                                                                  розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства

 


 

Офіси з підтримки реформ у кожному регіоні відкриються вже з наступного тижня.

      «Ми зробили практичну маршрутну карту, яка відповідає на всі питання – чому, як, коли і хто. Важливо, щоб сьогодні на місцях з’явилися лідери, представники місцевих еліт, які будуть брати на себе відповідальність за розвиток територіальних громад і матимуть всі необхідні повноваження і ресурси для цього», — сказав Віце-прем’єр-міністр – Міністр регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства Геннадій Зубко під час семінару-наради з питань впровадження в регіонах реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади та презентації постанови Кабінету міністрів «Про методику формування спроможних територіальних громад».
      Геннадій Зубко подякував Раді Європи за підтримку ініціативи Мінрегіону по відкриттю мережі Офісів з реформи місцевого самоврядування в Україні.
      «Ми можемо практично з наступного тижня відкривати Офіси по підтримці реформ у кожному регіоні. Це такі центри, які допоможуть створити експертну групу, що працюватиме конкретно на місці і надаватиме експертну і технічну допомогу і координуватиме місцеві еліти», — зазначив він.
      «Принцип добровільності і ефективності, це дві умови, на яких повинні базуватись перспективні плани формування спроможних територіальних громад», — наголосив Віце-прем’єр-міністр України.
      «Під час візитів до європейських країн, а також під час зустрічей із представниками європейських структур ключовими питаннями до української влади є саме децентралізація, передача повноважень на місця, проведення конституційної реформи. Це ключова реформа в Україні, яка відкриває шлях і до дерегуляції, і до збільшення активності громад, і до боротьби з корупцією і до прозорості влади. Найголовніше це те, що відкриває шлях до регіонального розвитку", — підкреслив Геннадій Зубко.
      Віце-прем’єр-міністр України зауважив, що «по всій Європі успішно діє така система: конкретний регіон має свої особливості, які він розвиває, створює умови і можливості для інвесторів. Такий регіон дуже швидко розвивається і стає конкурентоспроможним. Ці процеси відбуваються не за рішенням влади, а з ініціативи і за рішеннями місцевих еліт».
      «Головне питання сьогодні полягає в тому, хто саме буде займатись цією реформою, хто конкретно на місцях буде впроваджувати цю реформу. Недостатньо прийняти закон, нам потрібно донести до людей, а що саме вона їм дасть, які сьогодні є перспективи розвитку в Україні», — зазначив він.



                                                                                                                                                                          За матеріалами сайту Міністерства регіонального розвитку, 
                                                                                                                                                                          будівництва та житлово-комунального господарства України

 


 

Володимир Гройсман: Маємо робити усе задля пришвидшення темпів нашої роботи і формування належної системи самоврядування в країні.

      Голова Верховної Ради України Володимир Гройсман наголошує, що влада має докласти усіх зусиль до якнайшвидшого формування належної системи самоврядування.
      Перед початком «години запитань до Уряду» щодо децентралізації влади у Верховній Раді у п’ятницю В.Гройсман зазначив, що завдяки спільній роботі «команди Уряду, Адміністрації Президента, Парламенту» внесено зміни до Податкового та Бюджетного кодексів, бюджету на поточний рік у частині запровадження механізмів реальної фінансової децентралізації.
      Володимир Гройсман нагадав, що Парламент ухвалив низку важливих законодавчих актів, які регулюють відносини у сфері місцевого самоврядування, зокрема, «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень у сфері архітектурно-будівельного контролю та удосконалення містобудівного законодавства», яким передано функції по здійсненню державного архітектурно-будівельного контролю від центрального органу виконавчої влади до органів місцевого самоврядування та місцевих органів виконавчої влади, а також спрощено деякі дозвільні та погоджувальні процедури у будівництві.
      Голова Верховної Ради висловив сподівання, що ближчим часом Парламент ухвалить законопроекти про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування у сфері регулювання земельних відносин та про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг.
      «Сьогодні відбувається величезна робота щодо формування нової Конституції, яка дозволить громадам по-справжньому бути ефективними і виконувати завдання, які ставлять перед ними виборці, — сказав В.Гройсман. — Маємо робити усе задля пришвидшення темпів нашої роботи і формування належної системи самоврядування в країні».



                                                                                                                                                                               За матеріалами офіційного веб-порталу Верховної Ради України



Красилівська районна рада
Хмельницької області

© Усі права на матеріали, розміщені на цьому
сайті,належать Красилівській районній раді.

Приймальня голови:

0 (3855) 4-22-72
4-20-05
Поштова адреса:

31000, Україна,
м. Красилів,
пл. Незалежності, 2
Електронна адреса:

Сайт: www.krasylivrada.km.ua
Email: krasylivrada@i.ua
Розробка сайту:

Мапа сайту  |  Електронна приймальня  |  Стрічка новин